2013. március 29., péntek

Húsvéti cupcake

Húsvéti cupcake

1 napja ajánlották ezt a receptet és azonnal megfogott.

A recept 24 muffinról szólt, de én csak 12-t akartam, így a tészta hozzávalóit megfeleztem. Viszont a krémét nem és ez nagyon jó ötletnek bizonyult.
A recept szerint megsütöttem a muffinokat, közben a ganache krémet is elkészítettem. Megvártam amíg kihűlnek és egy zacskó segítségével feldíszítettem. A krém nekem sűrűbb lett, mint a képen és pont elég volt a 12 muffinhoz.
Az íze tökéletes.

Hozzávalók 24 darabhoz:

37 g holland kakaópor,
95 ml forró víz,
180 g liszt,
1/2 teáskanál szódabikarbóna,
1/2 teáskanál sütőpor,
1/2 teáskanál só,
170 g vaj,
225 g nyírfacukor,
2 tojás,
110 g tejföl.
Csokoládé ganache-hoz:
100 g étcsokoládé (min. 70%),
100 g tejcsokoládé,
200 ml habtejszín.
Díszítéshez:
Színes marcipán vagy csoki tojások.

Elkészítés:

A sütőt melegítsük elő 180 fokra. A muffin tepsinket béleljük ki papírkapszlikkal. A kakaóport oldjuk fel a forró vízben. A lisztet szitáljuk át a sütőporral, a szódabikarbónával és a sóval. A vajat olvasszuk fel a cukorral, majd hagyjuk kihűlni. Adjuk hozzá egyesével a tojásokat, aztán a kakaót is. Keverjük bele a lisztet és a tejfölt kis részletekben. A kapszlikat töltsük meg 3/4-ig a masszánkkal, majd 20 perc alatt süssük készre. Közben készítsük el a ganache-t. A csokoládéinkat tördeljük össze. Forraljuk fel a tejszínt és öntsük a csokoládékra, várjunk 1 percet, majd keverjük egyneműre. Tegyük hűtőbe. Ha a muffinunk kihűlt, a ganache pedig megszilárdult, akkor habnyomózsákba töltjük a ganache-unkat és fészkeket nyomunk a muffin tetejére, amit tele pakolunk a színes tojásokkal.
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése