2013. március 18., hétfő

Narancsos túrótorta

Narancsos túrótorta

A Facebookon kaptam ezt a receptet:

Már régóta szerettem volna ezt a Fanta szelet-típusú süteményt elkészíteni és most összeszedtem a bátorságomat. az is vonzott, hogy nem egy egész tepsi lesz, csak egy tortaformányi.
Az első részt, amikor a kekszet össze kell keverni az olvasztott vajjal, könnyen megoldottam. Bár mire hazaértem a pasik eltüntették a kekszet, de darált keksz mindig van otthon, így nagy trauma nem volt, még össze sem kellett törnöm!
A túrós réteggel már egy kicsit meggyűlt a bajom, mert hiába írja a recept, hogy milyen zselatint használjunk, én okosnak képzeltem magam és a már jól bevált lapzselatint tettem bele. Sajnos az 2 perc múlva úgy nézett ki, mint egy döglött medúza, amelyik pont a tálban lehelte ki az életét. Csak elő kellett vennem a porzselatint. Viszont a recept azt tanácsolja, hogy vegyük ki a papírt a tortaformából, de én nem akartam azzal bajlódni és benne hagytam. Milyen jól tettem! A krém sokkal több volt, mint amennyi a formába jó ízléssel elfért volna. De én azért beletuszkoltam.  Ja és nem akartam naranccsal bajlódni és a fiúk jobban szeretik a barackbefőttet, így én azt használtam, ami a mi ízlésünk fényében jó választás volt!
Ezután már csak a narancslé főzése volt soron. Akkor elkezdtek a pasik a konyha körül sündörögni, mert a felforrt Fantának az illata odavonzotta őket. Ez a réteg már elég neccesen fért rá, de sikerült. Be a hűtőbe! Zárójelben meglepően nehéz volt!
Nem volt könnyű kivárni, amíg lehűl, de megérte! Elképesztően finom!!!!
Nálam megérdemli az 5 csillagot, pedig rezgett a léc, mert egy mosogatógép megtelt az elhasznált eszközökkel, de minden receptnek csak ennyi hibája legyen!

Hozzávalók:

20 dkg Győri Édes keksz,
10 dkg vaj.

50 dkg túró,
30 dkg tejföl,
2 dl Hulala (v. habtejszín),
2 cs vaníliás cukor,
20 dkg porcukor,
20 g zselatin (por),
1 dl víz,
2 db narancs,
reszelt narancshéj.

7 dl szénsavas narancslé,
2 tasak vaníliás pudingpor,
2-3 ek porcukor.


Elkészítés:

A kekszet morzsoljuk össze,majd adjuk hozzá az olvasztott, meleg vajat. Keverjük alaposan össze, majd öntsük, és nyomkodjuk bele egy sütőpapírral kibélelt tortaformába. Ezután tegyük be a hűtőbe kb. 30 percre, hogy megdermedjen. Ezután vegyük ki a formából a kekszes alapot és óvatosan húzzuk le a sütőpapírt, majd helyezzük vissza a formába, és öntsük rá az előzőleg elkészített túrós-narancsos tölteléket. Tegyük egy keverőtálba a túrót, a tejfölt, a vaníliás cukrot, a porcukrot, és reszeljük hozzá az egyik narancs héját, majd keverjük alaposan össze. Ezután keverjük hozzá a fehér részétől teljesen megtisztított, apróra feldarabolt narancsot. Forraljuk fel a vizet, majd vegyük le a tűzről, és állandó keverés mellett, keverjük hozzá a porzselatint. (addig keverjük, hogy teljesen feloldódjon). Ezután hűtsük ki, hogy éppen csak langyos legyen, majd keverjük hozzá a túrós krémhez. A Hulalát (v. habtejszínt) verjük fel közepesen kemény habbá, majd apránként óvatosan szintén keverjük hozzá a túrós krémhez. Végül öntsük a formában lévő kekszes alapra, majd 2-3 órára tegyük be a hűtőbe, hogy teljesen megdermedjen. Egy kevés narancslével keverjük simára a pudingport és a porcukrot. A maradék narancslét tegyük fel forrni, majd állandó keverés mellett öntsük hozzá a pudingot és főzzük sűrűre. Ezután néha megkeverve hűtsük ki.Vegyük ki a tortát a hűtőből, majd öntsük egyenletesen rá a túrós krém tetejére a pudingos masszát. Ezután tegyük vissza a hűtőbe 1-2 órára hogy teljesen megdermedjen.
Közvetlenül tálalás előtt vegyük ki a hűtőből a tortát, majd éles késsel ízlés szerint szeleteljük fel.









2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépséges lett a tortád, szívesen megkóstoltam volna. Szerintem Te kisebb tortaformába tetted, azért nem fért bele, de így jó magas lett. Köszönöm, hogy megemlítettél, és belinkeltél.

    VálaszTörlés
  2. Sajnos a fiúk minden esetben legyorsulnak bárkit :-)
    A linkelés meg a legkevesebb, mert pont erről szól az oldalam, hogy kipróbálok recepteket és aztán ajánlom vagy nem. Eddig mindegyik nagyon jó lett! Ez pláne!!!

    VálaszTörlés