2013. március 27., szerda

Csacsifüle avagy Szilvalekváros párna

Csacsifüle avagy Szilvalekváros párna

Egy nagyon könnyűnek tűnő receptet ajánlottak innen:
Mivel amúgy is már hónapok óta lapult pont 25 dkg zsír a hűtőmben egy másik recept miatt, így gyorsan nekiugrottam. Úgyis este kell megcsinálni és másnap kész. Mivel a gyerekek itthon vannak ("téli" szünet), gondoltam jó lesz ebéd utánra.
A recepten semmit nem változtattam, mert annyira egyszerű és gyors, hogy nem éreztem késztetést.
A kisebbik segített, bár amikor egyet elbénáztam és közöltem vele, hogy még nem vagyok profi csacsifüle gyártásban, akkor olyan arcot vágott, hogy éreztem, őt elvesztettem. De azért szorgosan segített, a pohárral szaggatta a tésztát.
Ami viszont meglepett, hogy a begyúrt tészta látványából nem következett, hogy mennyi lesz belőle. Rengeteg!!!!
Könnyű, gyors, nem drága recept!

Hozzávalók:

50 dkg liszt,
25 dkg sertészsír (esetleg vaj),
2 dkg élesztő,
1,5 dl tejföl,
1 evőkanál porcukor,
csipet só,
szilvalekvár,
porcukor,
1-2 csomag vaníliás cukor.

Elkészítés:

A zsiradékot habosra keverem, belemorzsolom az élesztőt. Liszttel, tejföllel, porcukorral és csipet sóval összedolgozom.
Éjszakára a hűtőben pihentetem, majd másnap nagyon vékonyra nyújtom. Kb. 6 cm átmérőjű kör alakú kiszúróval kiszaggatom. Minden korong közepére egy kávéskanál lekvárt teszek. A széleit benedvesítem és a tésztát félbehajtom. A széleket alaposan összenyomkodom. Sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokon sütöm, nem túl sötétre. Melegen, a vaníliás cukorral összekevert porcukorban meghempergetem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése