2013. március 17., vasárnap

Sportszelet

Sportszelet

A Sportszeletnek jó pár változata terjed, én ezt szemeltem ki.

Nekünk nagyon bevált, mert a hozzávalókat nagy mennyiségben előre is megvehetem és amikor kitaláljuk, hogy ez kell, akkor pár perc alatt elkészíthető és csak a csoki hűlésére kell várni.
Én annyit egyszerűsítettem a recepten, hogy nem nádcukrot, hanem "simát" használok és ha vanília nincs itthon (márpedig gyakran nincs), akkor sima vaníliás cukrot teszek bele.
Könnyű, gyorsan elkészíthető, egyszerű alapanyagok. 5 csillag!!!!


Hozzávalók:

1/2 kg háztartási keksz,
250 g vaj vagy margarin,
2 dl tej,
200 g cukor,
3 evőkanál holland kakaópor,
20 ml rumaroma,
1/2 vaníliarúd, porítva vagy 1 tasak vaníliás cukor.

A tetejére:

15 dkg étcsokoládé,
1 evőkanál olaj.


Elkészítés:

A kekszet ledaráljuk, majd belekeverjük a kakaót és a porított vaníliarudat. A vajat, a tejet és a cukrot addig melegítjük, míg a cukor teljesen elolvad. A meleg tejes egyveleget a kekszhez adjuk, a rumaroma kíséretében. Alaposan összedolgozzuk. A tésztát sütőpapírral bélelt (kb. fél gáztepsinyi méretű) tepsibe egyengetjük és hűvösebb helyen, 1-2 órán át szikkadni hagyjuk. A darabokra tört csokit vízgőz felett felolvasztjuk, hozzákeverjük az olajat és bevonjuk vele a tészta tetejét. Megvárjuk, míg a csokimáz megdermed, s csak aztán szeleteljük.


                                       






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése