2013. március 20., szerda

Palacsinta

Palacsinta

Régi vágyam volt egy igazi palacsinta:

Az nem igaz, hogy még soha nem sütöttem palacsintát, de azok a Lidl-ben kapható porból készültek voltak. Mivel nem szeretjük a szénsavas vizet, így mindig azzal hessegettem el magamtól a dolgot, hogy mit fogok csinálni a maradék buborékos vízzel. Aztán megtaláltam ezt a receptet. Nem tűnt bonyolultnak, csak a 2 óra pihentetés adott egy kis logisztikai problémát.
Simán a recept szerint bekevertem és huss, be a hűtőbe. 2 óra múlva nekiálltam sütögetni. Mivel előrelátóan azonnal dupla mennyiséget kevertem be, így lett vagy 16-17 palacsinta. Na ez az én türelmetlen lelkemnek kicsit sok volt, nem nagyon szeretek ennyit a konyhában ácsorogni, de sajnos nagyon megérte. A fiúk nagyon lelkesek voltak és azonnal közölték, innentől kezdve csak ezt a fajtát gyárthatom :-)
Nagyon egyszerű recept és tökéletes a végeredmény! Sima 5 csillag!!!!

Hozzávalók:

125 g finomliszt,
2 nagy tojás,
20 g vaníliás cukor,
csipetnyi só,
250 g hideg tej,
40 g (2 evőkanál) olvasztott vaj,
pár csepp olaj a sütéshez.

Elkészítés:

Tegyük egy keverőtálba a lisztet, tojást, vaníliás cukrot és a sót. Robotgép segítségével kezdjük el keverni, majd folyamatosan adjuk hozzá a tejet és végül az olvasztott vajat. Addig keverjük, míg sima palacsintatésztát nem kapunk.
Takarjuk le, és hűtőszekrényben pihentessük 2 órán át.  A tészta akkor jó, ha állaga a főzőtejszín sűrűségéhez hasonlít. (Ha szükséges, kis tejjel hígíthatjuk.)
Forrósítsuk fel a teflon palacsintasütőnket. Minden egyes palacsinta kisütése előtt hajszálvékonyan egy ecset segítségével pár csepp olajat szét szoktam kenni. Vegyük le a tűzről a sütőnket, és kanalazzunk bele a tésztából (kb. fél merőkanálnyit).  A palacsintasütő megdöntésével és forgatásával egyenletesen és vékonyan oszlassuk szét a tésztát az edény alján. Közepes lángon süssük a palacsintát 45-60 másodpercig, ill. amíg el nem válik a serpenyőtől. Lazítsuk fel a palacsintát, fordítsuk meg, és a másik oldalát is süssük kb. 30 mp-ig. Borítsuk tányérra. A kész palacsintákat halmozzuk egymásra, és takarjuk le konyharuhával, amíg az összeset kisütjük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése