2013. március 28., csütörtök

Bögrés almás süti

Bögrés almás süti

Van egy olyan fóbiám, hogyha már megy a sütő, akkor akár 2 ételt is beletehetek, mert így is, úgy is elfogyasztja azt a rengeteg áramot, akkor legalább használjuk ki. A főétel terve kész volt, egy gyors sütit néztem hozzá és ezt találtam:
Nagyon egyszerű volt első olvasásra és végül is elkészítésre is. A hozzávalókat 2 perc alatt összekevertem, egy kapcsos tortaformába beleöntöttem és már mehetett is a sütőbe.
Nagyon finom, olcsó, egyszerű és gyors süti.

A recept:

Hozzávalók: 

2-3 alma,
3 tojás,
1 púpozott teáskanál fahéj,
1 bögre rétesliszt,
1 bögre (barna)cukor,
1 tasak sütőpor.


Elkészítés: 

Az almákat megmossuk, meghámozzuk, lereszeljük a reszelő legnagyobb lyukú oldalán. Annyit, hogy kb. 1 bögrényi reszelt almát kapjunk (levestül). A sütőnket bekapcsoljuk, előmelegítjük 170-175 °C-ra. Egy kisebb tepsit kivajazunk, az alját megszórjuk liszttel, vagy zsemlemorzsával. A lereszelt almákat egy nagyobb keverőtálba öntjük. Az almához adjuk a tojásokat (én 3-at használok). Beleszórjuk a fahéjat. Mehet bele a liszt is (én most 1/2 bögre teljes kiőrlésű tönkölylisztből és 1/2 bögre réteslisztből készítettem). Adjuk hozzá a cukrot is (én most megvariáltam ezt is: kb. 3/4 bögre barna cukrot pótoltam ki a bögre pereméig mézzel, azt kevertem a sütibe). Végül beletesszük a sütőport és alaposan összekeverjük az egészet. A kész masszát beleöntjük a kivajazott, kilisztezett tepsibe. Kb. 40-45 percig sütjük (alsó-felső sütés), de az illata, na meg a tűpróba mindent elárul.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése