2013. március 22., péntek

Csokis-túrós brownie

Csokis-túrós brownie

Már nem is tudom, hogy kerültem erre a blogra, de nagyon megtetszett ez a recept:
Igazából ezen a receptem nem változtattam semmit. Egy kapcsos tortaformába raktam a tésztát, ami nagyon nem töltötte ki, de bíztam az 1 tasak sütőporba, hogy majd menet közben megtelik. Hát így is lett. Bevontam a tetejét csokival, ami kicsit kalandos lett, mert a közepe picit besüllyedt, így ott vastagabb lett a csoki, ami nem akart könnyen megszáradni, de egy idő után már nem bírták a fiúk. Kivágtam egy szeletet, hogy lefényképezhessem. Mire visszaértem, már csak a hűlt helye volt a tortának. Elosztották szépen egymás között és nagyon dicsérve elmajszolták. Nagyon finom süti, nem túl bonyolult az elkészítése, bár egy kicsit sok a mosatlan. Praktikusan megtelik a mosogatógép felső része, de ez az egyetlen "hibája".


Hozzávalók:

10 dkg liszt,
1 teáskanál sütőpor,
2 tojás,
18+ 2 dkg cukor,
3 evőkanál kakaópor,
10 dkg vaj,
5 dkg durvára vágott dió,
25 dkg túró,
1 teáskanál vaníliakivonat,

A tetejére:

10 dkg étcsoki és 20 szem fél dió (opcionális).

Elkészítés:

A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A vajat és a kakaót összeolvasztottam. 18 dkg cukrot a tojásokkal fehéredésig habosra kevertem. A túrót összetörtem, hozzákevertem 2 dkg cukrot, a vaníliakivonatot és a tojásos masszából még két evőkanálnyit, hogy kenhető állagú legyen. A kakaós vajat a tojáskrémbe kevertem, hozzászitáltam a sütőporral elkevert lisztet és belekevertem a diót is. A csokis tészta felét egy vékonyan kivajazott tortaforma aljára simítottam, erre jött a túrókrém, majd a tészta másik fele. 30 perc alatt készre sült, de finom puha maradt.
A csokimáz és a dió kifejezetten csinossá varázsolja, de simán porcukorral szórva is nagyon finom.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése