2013. április 17., szerda

Lekváros bukta

Lekváros bukta

Egy nagyon kedves hölgy, Vass Lászlóné tette fel a FB-ra a mi Web Cukrászdánk oldalon, mint diós bukta. Abba nem mertem belevágni, de a nagyobbik fiam már rágta a fülem lekváros sütiért, így simán lekvárt tettem bele. Nagyon finom lett!!!!

Hozzávalók a tésztához:

50 dkg liszt
2 dkg élesztő
2 tojássárgája
3 dl tej
6 dkg margarin
5 dkg porcukor
1 mokkáskanál só.

A megkelt bukták lekenéséhez:
5 dkg olvasztott margarin.

A bukták locsolásához a sütés végén:
1 dl vaníliás cukros tej.

A megsült bukták szórásához:
vaníliás porcukor.

A töltelékhez:
20 dkg darált dió
ízlés szerint kristálycukor
citromlé
1 dl tej.

Elkészítés:
A lisztet átszitáljuk. A tejbe 1 mokkáskanál cukrot keverünk,az élesztőt elmorzsoljuk. Az élesztőt langyosra melegített 1 dl tejben felfuttatjuk. A lisztben elkeverjük a sót,közepébe mélyedést készítünk,bele tesszük a tojássárgákat és a megkelt élesztőt. A többi tejet megmelegítjük kéz melegre és a tésztánkat hólyagosra dagasztjuk. A végén hozzá dolgozzuk az olvasztott margarint is. Duplájára kelesztjük.

A recept ír még porcukrot is, de a leírásban nem szerepel, én minden esetre belekevertem a tésztába, gondoltam nagy bajt nem okozhat!

Közben a töltelék hozzávalóit összekeverjük.

Lisztezett deszkán 1 cm vastagra kisodorjuk, 8×10 cm-es darabokra vágjuk,majd a töltelékből egy evőkanálnyit teszünk a közepébe és összecsavarjuk. Sütőpapírral bélelt tesibe sorakoztatjuk ,szorosan egymás mellé. Olvasztott margarinnal egy ecsettel lekenjük és még fél órát kelni hagyjuk. 180 fokra bemelegítjük a sütőt és megsütjük. A sütés végén,vaníliás tejjel meglocsoljuk,még 5 percet a sütőben tartjuk,
Sütés után deszkára kiborítjuk,de csak tálaláskor szedjük ki a buktáinkat. Vaníliás porcukorral meghintve tálaljuk.
 
 Készíthetjük túrós vagy lekvár töltelékkel is.

Na én lekvárral készítettem. A megkelt tésztát felvágtam és lekvárt tettem a közepébe, majd úgy hajtogattam.
 






 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése