2013. április 18., csütörtök

Ferdinánd tekercs

Ferdinánd tekercs

Már régebben kinéztem és elmentettem ezt a receptet, de ma a gombhoz a kabátot esete forgott fenn. Maradt 2 dkg élesztő és ahhoz kutakodtam. A recepten semmit nem változtattam, csak az elkészítésen. Nem kentem ki a formát és alufóliáztam körbe, hanem simán sütőpapírral kibéleltem. Viszont nekem rengeteg lett. A recept szerint egy csatos formába való adag, de nekem az megtelt és még egy kisebb forma is. Ez persze nem panasz, mert a jóból soha nem elég!




Hozzávalók a tésztához:
8 dkg margarin,
3 tojás sárgája,
40 dkg finom liszt (de a fele lehet graham- vagy tönkölyliszt is),
egy csipet só,
2 csapott evőkanál kristálycukor,
2 dl tej,
2 dkg élesztő.


A töltelékhez:
 10 dkg margarin,
 14 dkg kristálycukor,
 1 tasak vaníliás cukor.


A tepsi kikenéséhez:
2 dkg margarin
2-3 evőkanál kristálycukor.



A körbekenéshez:
4 dkg margarin.


A locsoláshoz:
- 2 dl főzőtejszín,
- 1-2 evőkanál kristálycukor,
- 1 tasak vaníliás cukor.

A tésztához az élesztőt a meglangyosított cukros tejbe morzsolom, felfuttatom. Egy tálba teszem a lisztet, belekeverem a sót, beleöntöm a tejes élesztőt, majd a tojások sárgájával és a margarinnal összegyúrom, dagasztom. Kelesztőtálban kelni hagyom kb. 45-50 percig. (De lehet összegyúrni/dagasztani a kenyérsütőgépben is.) A töltelékhez a margarint a kétféle cukorral habosra keverem. A megkelt tésztát enyhén lisztezett gyúrólapon kisujjnyi vastagságúra, téglalap alakúra nyújtom, majd a cukros margarinnal egyenletesen megkenem. Ezután felcsavarom szorosan, mint a bejglit, majd belisztezett késsel kb. 3 cm vastagságúra felszeletelem. Egy 26 cm átmérőjű kapcsos tortaformát margarinnal jól kikenek és cukorral vastagon behintem. Valamint a tortaformát kívülről és alulról jól betekerem alufóliával, hogy sütés közben a megolvadt cukor ne folyjon ki a sütőbe, mert akkor füstölni fog. A tésztatekercseket olvasztott margarinnal körbekenem és a formába teszem őket nem túl szorosan. (Nekem kb. 12-13 db tekercs szokott lenni.) A formában még kelhet kb. 10-20 percet, aztán előmelegített sütőben, az alsó rácson légkeveréses sütőben 170 fokon kb. 20 percig sütöm. (Lehet sima sütőben is sütni, de annál ajánlatosabb magasabb hőfok, kb. 190 fokos legyen a sütő.) Az alja sül meg nehezebben, ezért kell a legalsó rácsra tenni, de ha esetleg nagyon sül a teteje, akkor a sütési idő felétől le lehet takarni alufóliával - így a teteje nem ég meg, de a közepe még sül tovább. Ha kb. 20 percig sült a tészta, akkor a cukorral édesített tejszín felével meglocsolom, majd sütöm tovább még 10 percig, aztán meglocsolom a tejszín másik felével is és sütöm még kb. 10-15 percig. A sütőből kivéve, 5 perc után érdemes kiborítani még forrón egy tálra vagy tálcára, mert ha nagyon kihűl, akkor nem jön ki a tortaformából a cukormáz miatt.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése