2013. április 11., csütörtök

Fokhagymakrémleves

Fokhagymakrémleves

Kitaláltam, hogy márpedig ezt fogunk ma enni. Gyorsan átolvastam pár receptet, de egyik sem tetszett meg. Arra gondoltam, hogy szoktam én zellerkrémlevest készíteni, ez sem különbözhet tőle sokban. Ugyanúgy elkészítettem és nagyon finom lett.
Hozzávalók: 2 nagy fej fokhagyma,
                    2 nagy vagy 5 szem kis burgonya,
                    kevés vaj vagy margarin,
                    húsleves alaplé vagy lustábbaknak, mint én 2 húsleveskocka,
                    1-2 dl főzőtejszín,
                    só, bors.

Elkészítés:
Megpucoltam a 2 nagy fej fokhagymát, ami nem tartozik a legszórakoztatóbb elfoglaltságok közé, de ehhez az ételhez muszáj és a felhevített vajra dobtam kicsit feldarabolva. Az általam olvasott receptek egytől egyik összezúzták a fokhagymát, de mivel rúdmixerrel esünk neki, nem akartam magamnak plusz munkát. Fél perc múlva lett egy kis színe és illata, ekkor felöntöttem jó fél liter hideg vízzel és beledobtam a 2 húsleves kockát is. Sóztam, borsoztam és beledobtam a kockákra vágott burgonyákat is. Felforraltam, lefedtem és takarék lángon nagyjából 20 perc alatt megfőztem. Amikor a burgonya megpuhult, akkor levettem a tűzről és a tejszín folyamatos hozzáöntésével rúdmixerrel pépesítettem. Azért nem írtam a tejszínhez pontos mennyiséget, mert a pürésítés közepette meglátjuk, mennyi tejszínt vesz fel. Ne legyen főzelék sűrűségű, de ne is legyen annyira híg, mint egy húsleves. Tálaláskor nem volt itthon kruton, de készítettem 2 szelet pirítóst és rákockáztam. Nekünk nagyon ízlett :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése