2013. április 18., csütörtök

Juhtúrós dödölle

Juhtúrós dödölle

Már egy ideje szemeztem a gondolttal, hogy kéne dödöllét készíteni, de aztán ennek a receptnek az elolvasása döntött: http://citromhab.blogspot.hu/2012/02/juhturos-dodolle.html
A recept egyszerű, az elkészítés sem bonyolult. Mondjuk nagy szerencse, ha szeretsz mosogatni vagy üres a gép!
Annyit változtattam rajta, hogy nem pirítottam meg előre a szalonnát, hanem hagymát dinszteltem. Még tettem volna bele pirospaprikát is, de elfelejtettem a rohanásban. Nem tett volna neki rosszat.

Megfőztem a burgonyát, összetörtem és belekevertem a lisztet. Közben 1 fej vöröshagymát megdinszteltem az olajon és ebbe mártogattam a kanalakat és ezt öntöttem a kiszaggatott dödöllére. Összekevertem a tejfölt a juhtúróval és ráöntöttem a dödöllére, majd keresztben ráfektettem a szalonnaszeleteket. A családban nem mindenki szereti a szalonnát és így könnyebb kihalászni alóla a dödöllét. Be a sütőbe és megsütöttem. Eszméletlenül finom és igazán nagyon laktató!!!! Csak nagyon éhes embereknek ajánlom :-)
De az 5 csillag jár neki!!!!

Hozzávalók:

1 kg burgonya,
1 evőkanál só,
25 dkg liszt,
2 evőkanál olvasztott zsír,
15 dkg juhtúró,
200 ml tejföl,
10 dkg baconszalonna.

Meghámozzuk és kockára vágjuk a burgonyát. Főzni kezdjük annyi sós vízben, amennyi éppen ellepi.
Miután megfőtt, a levével együtt, krumplitörővel pépesre törjük. Hozzáadjuk a lisztet és fakanállal csomómentesre keverjük.
Evőkanálnyi masszát mártunk az olvasztott zsírba, és  másik evőkanállal diónyi galuskákat szaggatunk egy tálba. A kiszaggatott dödöllét időnként megrázogatjuk, hogy ne tapadjon össze. Addig folytatjuk mindezt, amíg el nem fogy a tészta.
Elkeverjük a juhtúrót  a tejföllel, apró kockákra vágjuk és megpirítjuk a szalonnát.
Tepsibe vagy sütőtálba terítjük a galuskákat, meglocsoljuk a tejfölös juhtúróval és megszórjuk  a pirított baconszalonnával.
Forró sütőben addig sütjük, amíg meg nem olvad a tejfölös túró.












2 megjegyzés:

  1. Eszméletlenül ínycsiklandozó. Rá kellene készülnöm az elkészítésére.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy, köszi. Finom is volt, de kell hozzá lelkierő, mert le tud foglalni néhány órára :-)

      Törlés