2013. április 23., kedd

Medvehagymás pogácsa

Medvehagymás pogácsa

Meglátni és megszeretni ezt a receptet egy pillanat műve volt: http://azotthonizei.blogspot.hu/2013/04/medvehagymas-juhturos-kockak.html
Amikor vagy 10 éve a férjem elment egy biológus barátjával túrázni és hazaállítottak egy nagy csokor medvehagymával, azt sem tudtam, mi fán terem. És ezzel nem voltam egyedül! azóta nagy karriert futott be ez a növény. Már nagyon sok receptben lehet használni és az egész család nagyon szereti.
A hűtőben volt egy juhtúróm, így azonnal megkedveltem az ötletet, hogy egy pogácsában egy(b)esüljenek. Amikor már félig összekészültem derült ki, hogy a juhtúró már nem vállalható. De nem estem kétségbe, hanem gyorsan kibontottam egy tehéntúrót és már folytattam is. nagyon finom lett a végeredmény!!!!
Viszont a végső nyújtásnál nem tudtam eldönteni, hogy a tepsiben fog-e még kelni, így nem mertem olyan magasra hagyni, mint az eredeti képen volt. Ez persze nem rontott az ízén :-)


Hozzávalók:

50 dkg liszt,
25 dkg margarin,
25 dkg juhtúró,
2 dl tejföl,
2  tojás sárgája,
a juhtúró sósságától függően egy kis só,
kb 20-25 db medvehagyma.

kovász:

1/2 dl tej,
2,5 dkg élesztő,
1 teáskanál cukor.

Tetejére:

2 tojásfehérje enyhén felverve,
10-15 dkg reszelt trappista sajt.

Elkészítése:

 Az élesztőt felfuttatjuk a langyos cukros tejben. A  lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, a kovásszal és a többi hozzávalóval, tésztává gyúrjuk. Meleg helyen duplájára kelesztjük. A megkelt tésztát lisztezett felületen átgyúrjuk, téglalap alakúra nyújtjuk. Rászórjuk a felaprított medvehagyma felét. Hajtogatjuk, 1/4 órát pihentetjük. Újból kinyújtjuk, megszórjuk a medvehagyma másik felével, ismét hajtogatjuk és 1/4 órát pihentetjük, ezt a műveletet még egyszer megismételjük. Az utolsó pihentetés után a tésztát lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtjuk, megkenjük a  tojásfehérjével, rászórjuk a reszelt sajtot. Éles késsel egyforma kockákra vágjuk, sütőpapíros tepsibe tesszük, még 10 percet kelesztjük, majd előmelegített 180 C-os sütőben 25-30 percig sütjük.    







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése