2013. április 11., csütörtök

Csokoládés túrórúd

Csokoládés túrórúd

Stefánné Ilona tett fel a FB-ra ezt a receptet.
Meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt. Elkészíteni sem sokkal több, csak a hűtés miatt kell várni.

Hozzávalók: 50 dkg túró, 
                   15 dkg vaj, 
                   8 dkg porcukor, 
                   5 dkg mazsola, (ezt én kihagytam, mert nem szeretik a fiúk)
                   1 tasak vaníliás cukor, 
                   30 dkg tortabevonó csokoládé. (nekem gond nélkül kellett a 40 dkg!!!!)

Elkészítés: A túrót szitán áttörjük, hozzáadjuk a porcukorral habosra kevert vajat, az áztatott mazsolát és a vaníliás cukrot. Jól eldolgozzuk, hűtőben megdermesztjük. Vékony hengereket formázunk a masszából, majd olvasztott tortabevonóba mártjuk. A csokoládés rudakat fogyasztás előtt jól hűtsük le.

A vajas túró kicsit ragaszkodott a kezemhez, ezért nem túl vékony rudakat sikerült gyártanom, de ennek a srácok örültek :-)
A bevonás érdekes volt, mert először nagy okosan kitaláltam, hogy minek 30 dkg csoki, az nagyon sok. Felolvasztottam 20 dkg-t. Két tálban volt a túrós rúd és az első adag fel is vette a 20 dkg csokit. Figyelni kell, mert a jéghideg túrós rúd nagyon lehűti a csokit!

A végeredmény egy nagyon finom túró rudi!!!!! Ajánlom mindenkinek, mert 5 csillagos recept.














És itt az eredeti kép, amin jól látszanak a mazsoladarabok, meg az is, hogy mennyivel vékonyabbak :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése