2013. május 2., csütörtök

Almás pite

Almás pite

Az ihletet, mint oly sokszor Vass Lászlóné A mi Web Cukrászdánk oldalon közzétett Almás pitetortája adta.
Kellett egy kis idő, amíg rászántam magam, de ez a saját lustaságom. Nem olyan bonyolult recept és a végeredmény megéri a pacsmagolást :-)

Hozzávalók:

A tésztához:

40 dkg liszt,
25 dkg Rama,
4 db tojássárgája,
12 dkg porcukor,
fél sütőpor,
reszelt citromhéj.

A töltelékhez:

1 kg alma reszelve, párolva.
őrölt fahéj,
méz, vagy cukor ízlés szerint,
1 tasak vaníliás pudingpor.

A forma kikenéséhez

Rama.

A pite tészta szórásához

zsemle, vagy kekszmorzsa.

Elkészítés:

A tészta összes hozzávalóit összegyúrjuk. 2/3 részével kibéleljük a formánkat, megszórjuk morzsával és az előzőleg elkészített töltelékkel, amit kihűtöttünk és a vanília pudingporral összekevertünk megtöltjük, majd egyenletesen elsimítjuk. A maradék tésztát ráreszeljük és megsütjük.

Nekem a reszeléssel gondjaim akadtak, mert nagyon meleg volt és a konyhában esélytelen volt a tészta megszáradása. Be kellett volna tenni a hűtőbe, de a recept nem írta én akkor meg már nem bírtam várni. Gyorsan előkaptam a pizzavágót és csíkokat vágtam ki a maradék tésztából. Megkentem tojással és mehetett is a sütőbe.












 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése