2013. május 8., szerda

Tejes pite

Tejes pite

Jó kis egyszerű receptet olvastam és most gondoltam kipróbálom http://katakonyha.blogspot.hu/2010/06/tejes-pite.html.

Hozzávalók:

1 l tej,
5 tojás,
20 dkg kristálycukor,
25 dkg liszt + a tepsihez,
2 teáskanál sütőpor,
só,
10 dkg margarin + a tepsihez,
1 evőkanál vanília kivonat,

porcukor és lekvár a tálaláshoz.

A tojásokat szétválasztottam; egy nagyobb tálba tettem a sárgákat, a kristálycukorral robotgéppel alaposan megkevertem, majd hozzátettem a margarint és a vaníliát, tovább kevertettem.
A lisztet és a sütőport összekevertem, és a tejjel felváltva a tojásos masszához adtam.
A tojásfehérjéket a sóval keményre felvertem, belekevertem a már összeállított keverékbe.
Egy 34x24-es tepsit kikentem, liszttel megszórtam, beleöntöttem a masszát. 180 fokos légkeveréses, előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem, amíg a tepsit kicsit megmozgatva még remegett a pite.

Amikor oda jutottam, hogy a lisztet és a tejet felváltva keverjem a masszába, ért egy kis meglepetés. Elég folyós volt. Már hozzáadtam az összes lisztet, de a tej 3/4-e még meg volt. A robotgép fröcskölt rendesen, mert annyira híg volt. Utána még bele kellett keverni a fehérjét, ami után úgy nézett ki, mint egy nyomorék madártej. Úszott a tetején. Megszenvedtem vele, amíg elkeveredett. Nem vacakoltam a tepsi kikenésével, hanem sütőpapírt raktam bele és úgy öntöttem a "tésztát". Teljesen folyékony volt. 30 perc után ki akartam venni a sütőből, de ahogy megmozdítottam a tepsit, nem csak rengett a közepe, hanem lötyögött. Benne hagytam a sütőben még egy kicsit!
Viszont az elkészült mű meglepett. Sokkal jobban néz ki és pláne finomabb annál, mint amit elsőre gondoltam. Nagyon jól néz ki! Lesz ez még a sütőmben :-)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése