2013. május 8., szerda

Eperfagyi

Eperfagyi

Ma van a fagyi világnapja, ennél jobb alkalom nem is kell, hogy életem első fagyija elkészüljön.
Erre a receptre esett a választásom: http://www.nosalty.hu/recept/eperfagylalt-gep-nelkul

Hozzávalók

350 g eper,
115 g cukor,
190 g tejföl,
190 g tejszín,
fél kávéskanál citromlé.

Elkészítés:
Az epret megmossuk, megtisztítjuk, felkockázzuk, tálba tesszük, és megszórjuk cukorral. Lefedve hagyjuk 1 órán át. Hozzáadjuk a többi alapanyagot, és botmixerrel átturmixoljuk. Dobozba rakjuk, és fagyasztóba tesszük. 30 percenként botmixerrel átkeverjük mindaddig, amíg meg nem szilárdul (kb. 3x-4x).

Kicsit fázom az olyan receptektől, ahol 11,5 dkg cukrot kell használni, de így jártam. Nem vettem elő a mérleget, hanem öntöttem rá cukrot, majd tejfölt és végül tejszínt. A cukor gondoltam amúgy is erősen függ az eper édességétől. Nem bántam meg. Hihetetlenül finom fagyi lett. Én nem szeretem a fagyikat, de ezt megkóstoltam és nagyon-nagyon finom!!!! Könnyű elkészíteni és ahogy elhallgattam a gyerekeimet, nem utoljára készítettem! :-)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése