2013. május 6., hétfő

Clafoutis

Clafoutis

Már régóta szemeztem ezzel a sütivel, de most jött el az ideje. Most, hogy elkészítettem, nem is értem, mire vártam eddig?! Nagyon gyorsan elkészül és elképesztően finom. Olyan gyümölcsöt tehetünk bele, amilyet csak akarunk és ettől nagyon megváltozik a süti.Most maradtam a meggybefőttnél, de még sokféle próba lesz :-)
Az eredeti itt van: http://kockaczukor.blogspot.hu/2013/04/clafoutis.html és ezen nem is változtattam, mert így jó!

Hozzávalók:
1 üveg meggybefőtt
125 gramm teljes kiőrlésű (rozs)liszt
3 evőkanál fehér liszt
2 csomag vaníliás cukor
10 dkg cukor
1 csipet só
3 dl tej
3 tojás.
 
Elkészítés:

A meggyet lecsöpögtettem, mert csak a gyümölcsöt használtam fel. A tésztája úgy készült el, hogy a hozzávalókat egyszerűen összekevertem. A teljes kiőrlésű liszt, a fehér liszt, a cukor és a vaníliás cukor keverékéhez hozzáöntöttem a felvert tojásokat és a tejet. A sütő formákat kikentem vajjal, majd az aljára szépen felsorakoztattam a meggyeket. Erre ráöntöttem a palacsinta tésztához hasonló masszát, és beraktam az előmelegített sütőbe úgy fél órára sülni a finomságot.
Az édesszájúak egy kis porcukorral megszórhatják a tetejét, de nem létfontosságú!
 
 
 







 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése