2013. november 12., kedd

Sacher torta

Sacher torta

Nem volt kérdés amikor megláttam, hogy valaha elkészítem-e, azonnal nekiálltam. Összesen annyit változtattam a recepten, hogy nem baracklekvárt használtam, mert csak minden más volt itthon, így a bodzára esett a választásom, de biztos, hogy barackkal is el fogom készíteni. A recept 2,5 dl olajat ír az olvasztott csokihoz, amit én nagyon sokalltam, de legközelebb kell annyi, mert nagyon összeállt a tészta, alig bírtam a fehérjét belekeverni, de az íze remek volt!!!!

Hozzávalók:

A tésztához:

7 tojás,
20 dkg cukor,
20 dkg liszt,
25 dkg étcsokoládé,
1 csomag sütőpor,
1 csomag vaníliás cukor,
2,5 dl olaj.

A bevonáshoz:

baracklekvár,
10 dkg étcsokoládé,
diónyi vaj.

Elkészítés:

A tojásokat szétválasztjuk, majd a fehérjét kemény habbá verjük.A tojássárgáját fehéredésig keverjük a kétféle cukorral. A 25 dkg étcsokoládét feltördeljük és az olajjal együtt gőz fölött megolvasztjuk, alacsony lángon.  A kihűlt olvasztott csokoládét összekeverjük a cukros tojássárgájával. Óvatosan belekeverjük a sütőporos lisztet, majd beleforgatjuk a habot. Kivajazott, lisztezett tortaformába öntjük és kb. 35-40 perc alatt 170 fokon készre sütjük. Az első 20 percben nem szabad kinyitni a sütő ajtaját! Fogvájóval ellenőrizzük, hogy készen van-e. Ha igen, kivesszük a sütőből, hagyjuk kihűlni. Két lappá vágjuk, megkenjük az alsót baracklekvárral, ráborítjuk a felsőt. A tetejét és a szélét is bekenjük a lekvárral. A 10 dkg étcsokoládét a vajjal megolvasztom és azzal vonom be a lekváros tortát. Pihentetjük, míg a csokoládé megdermed rajta. 












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése