2013. november 25., hétfő

Hagymás-tejfölös lepény

Hagymás-tejfölös lepény

Nincs hozzá ideológiám, már régóta szerettem volna ilyet sütni.

Hozzávalók:

Tésztához:
50 dkg liszt,2 dkg élesztő,1 teáskanál cukor,1 kávéskanál só,0,5 dl olívaolaj,1 dl tejföl,0,5 dl tej,1-1,5 dl langyos víz.

A tetejére:

20 dkg húsos szalonna,80 dkg póréhagyma vagy vöröshagyma,kevés zsír,1 cs durvára metélt petrezselyem,só,őrölt bors,1 nagy pohár (450 g) tejföl,reszelt sajt.

Elkészítés:

Az élesztőt langyos, cukros tejben felfuttatjuk. A lisztet a sóval összekeverjük, beleöntjük a felfutott élesztőt, a tejfölt, az olajat, apránként a vizet és jól összedolgozzuk. Ha összeáll, letakarjuk konyharuhával, és meleg helyen a duplájára kelesztjük. Közben elkészítjük a feltétet: A szalonnát vékony csíkokra vágjuk, és kevés zsíron megpirítjuk. A hagymát félkarikákra vágjuk és hozzátesszük a szalonnához, dinszteljük, sózzuk, borsozzuk, rászórjuk a petrezselymet. Hozzátesszük a tejfölt, összerottyantjuk, és félretesszük. A megkelt tésztát lazán átgyúrjuk, még 10 percig pihentetjük. Nagy kiolajozott tepsin egyenlő vastagságban szétterítjük, és 240 fokos előmelegített sütőbe tesszük, míg el nem kezd pirosodni a teteje. Ekkor kivesszük, megkenjük a feltéttel, vastagon megszórjuk reszelt sajttal, és 200 fokon pirosra sütjük.

Én sajnos elfelejtettem elősütni a tésztát, de nem hiányzott az evésnél. A másik amit kihagytam, az a petrezselyem. Nekem egy kicsit furcsa hozzá és nem is volt itthon, de egyszer majd ki fogom úgy is próbálni.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése