2014. október 14., kedd

Várólista Dettitől

Detti receptjei egy kupacban :-)






Detty Tudatosanteszem sütije


A süti összeállítása 3 lépésben történik:
1. Tortalap:
Hozzávalók: 2 tojás
300 ml natúr joghurt (én 2 pohár Mizo natúr joghurtot használtam)
ízlés szerint folyékony édesítőszer ( én kb 50 ml Spar folyékony édesítőszert használtam)
200 g zabpehely liszté darálva (pl.: Spar-os zöldzacskós nagy szemű)
50 g zabkorpa (pl.: Natura Dénes Ottó)
1 csomag sütőpor (Dr.Oetker)
250 g zsírszegény túró (én Pilos (Lidl) zsírszegény túrót használtam)
200 g magozott meggy (én befőttet használtam)
Delma light margarin a sütőforma kikenéséhez
gyümölcs a tetejére
Elkészítés menete: Ennél egyszerűbben süti már nem készülhet, hiszen az alapanyagokat csak össze kell keverni a felsorolás szerint (a sütőporral bezárólag ), majd a masszát 15 percig állni hagyjuk, hogy a korpa kellően megpuhuljon és besűrűsödjön a massza.A tortaforma kikenése után a masszát beleöntöm. Mivel laza a massza, könnyen elterül. Ezután kiskanállal a túrót pici golyóformákban beleteszem a masszába, majd a meggyeket is elhelyezem. Előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütöm, majd figyelem (tűpróba), mikor lesz kész. Nekem összesen 30 perc volt.
2. Pudingöntet
Hozzávalók: 500 ml 1,5 %-os tej v. 0,1%-os tej
1 zacskó vaníliás pudingpor
folyékony vagy tablettás édesítőszer ( én Ezerédest használtam) (aki a fehérjetartalmat akarja növelni, az 30 g fehérjeport is tehet bele)
Elkészítése főzéssel 5 perc lassú tűzön. Amikor kész, egyből ráteszem a tortalapra és díszítem a gyümölccsel.
3. Gyümölcs a tetejére: jelen esetben eper, a mennyisége ízlés szerinti.





Palacsintát fogunk készíteni!!a receptből 3 palacsinta készíthető!
ez lesz a desszertünk, amit kisétkezésre vagy ebéd utánra vagy nasinak vagy vacsinak vagy gyrosalapnak vagy aminek akarjátok készítünk
A lényeg, hogy az összekeverés alapos legyen villával vagy kézi kis habverővel, majd 10 percet hagyjátok állni, hogy megduzzadjon, aztán kis lángon (szigorúan kis lángon) süssétek teflon vagy még jobb, ha vastag aljú kerámia serpenyőben lassan , türelmesen (kicsit kiolajozni, nekem nagyon bejött a szilikon ecset, amivel kikenem és az olajspray, amivel pici csöppeket lehet adagolni), szóval meg kell várni, amíg az alja megsül, hogy fordítható legyen, különben ragad, törik és egyéb idegesítő dolgok történnek, ami nem a palacsinta hibája, hanem az útmutatóm figyelmen kívül hagyása:
szóval a reci:
1 szép tojás
40 g zabpehely darálva
40 g zabkorpa darálva
10 g lenmag darálva
2 dl szénsavas víz
10 percre az összekeverés után hagyd állni!!
készülhet lenmag nélkül is, akkor 1,5 dl víz kell hozzá, aki pedig még durvábban nyomja, annak a zabkorpát nem kell ledarálni!
A palacsintákat egyenként megtöltöd 100-150 g édesített zsírszegény túróval, attól függően, milyen étkezésre eszed!
Gyrosnak pedig sült csirkemell csíkokkal, sali, pari, ubi, stb. és joghurttal nyakon öntöd, isteni!
Kérnék képeket, ha lehet!!
Az enyém a lenmagos, valamint a lenmag nélküli túróval és házi baracklekvárral, málnával, de lehet mogyorós csokis fehérjeporral is kikeverni vagy fahéjjal, vagy egy áfonyás szülinapi meglepinek!




Raffaello Dettytől:
40 g zabpehelyből, 35 g zabkorpából, 1,5 dl zsírszegény tejből és 1,5 dl vízből sűrű kását készítek (kis lángon 5 perc). Hagyom kihűlni, majd 250 g zsírszegény túróval összekeverem és folyékony édesítőszerrel édesítem ( lehet a főzés közben is édesíteni bármi mással ), majd kis golyókat formázok a masszából ,( meggyszem mehet a közepébe) és meghempergetem enyhén kókuszreszelékben ! A masszába lehet keverni kakaót vagy fehérjeport, isteni úgy is!




Túrós gyümölcsös joghurttorta Dettytől:
Hozzávalók:
200-300 g (20-30 dkg) friss gyümölcs (jelen esetben ribizli) 
250 g (25 dkg) zsírszegény túró, 
2 pohár natúr joghurt (300 ml),
20 g étkezési zselatin
mesterséges édesítőszer ízlés szerint

Elkészítés menete:
A túrót a joghurttal kikeverem, majd édesítem.
A zselatint 20 g általában egy zacskó, de azért meg kell nézni. A leírásban benne van, hogy kell elkészíteni (melegen v hidegen), de 1 dl vizet használj hozzá, kézi habverővel dolgozd el gyorsan, majd keverd a masszába. Én a mikróban felforrósítom a vizet és gyorsan elkeverem kézi habverővel és bele a masszába.
Bármilyen formában jól mutat, tegyél le egy sor gyümölcsöt, majd a maradék gyümit dobáld bele a masszába és így öntsd a formába .
A formába folpack-ot tegyél bele vagy szilikonformát használj!
Idáig 10 perc az elkészítés, majd 4 órára legalább tedd be a hűtőbe, hogy megdermedjen.
A legegyszerűbb előző este összedobni és reggelre kész a csoda!!!





Gyümölcsös lenmag-zabpehely torta Dettytől
Hozzávalók: 
2 tojás
1 pohár (175 ml) 12%-os tejföl
édesítőszer ízlés szerint
75 gr lenmag darálva
175 gr zabpehely darálva
1 zacskó Dr. Oetker sütőpor jól elkeverve a liszttel
300-500 gr gyümölcs (alma, meggy, jelen esetben ananászbefőtt, levét nem meginni )
A 28 cm-es átmérőjű (lehet kisebb is) forma kikenéséhez pici Delma light vagy Delma szendvics.
Bármilyen gyümölcsöt, befőttet, házi lekvárt bele lehet tenni!
Elkészítés:
Az első 3 alapanyagot összekeverem kézi habverővel , majd belekeverem a sütőporral elkevert lenmag- és zabpehelylisztet. Pihentetem 15 percet a masszát, majd a kimargarinozott formába öntöm, beleteszek gyümit pl. meggyet , és előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütöm. Utána folyamatosan figyelem mikor lesz kész (villával megszurkálom, ha nem ragad rá a tészta, akkor jó). Az én sütőmben kb. 30 perc alatt készül el.





Omlett

1-2 tojás, tojásonként 8 g zabkorpa hozzákeverve és egy pici olajjal kikent serpenyőben lassú tűzön megsütöd, mint a palacsintát. gépsonkát és pici reszelt sajtot lehet bele tenni vagy egyéb csodákat.





A másik ötletindító recept nagyon egyszerű, remélem ti is ideírjátok, hogy miket szoktatok így összedobni:
párolt zöldség 1 kg
barnarizs 125 g zacskós ricelandos
zsírszegény pulykapörkölt 3 merőkanál
2 doboz joghurt 300 ml
10 ml olaj a jénai tál kikenéséhez
leteszed a kiolajozott jénaiba a zöldség felét, ráteszed a rizseshusit, rá a maradék zöldséget és a tetejére a joghurt, fél óra 180 fokon a sütőben izzadva pont elég, hogy összeérjenek az ízek!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése